עסקים מחפשים כל הזמן כיצד לייעל את היחס בין עלות תועלת, ואחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות שיווק ופרסום דיגיטלי על חשבון שיווק במדיות ישנות יותר. כיום, יש למדיה הדיגיטלית מגוון כלים שיכולים בקלות לשפר את התפוקה בכל אסטרטגיית שיווק או פרסום לכל סוג של עסק.
בעלי עסקים מעוניינים להגדיל את הרווחיות שלהם כל הזמן. באמצעות שיווק ופרסום שמכוונים לקהלים רלוונטיים לעסק שלהם, הם מנסים לשפר את הרווחיות, בעיקר על ידי השגת מקסימום תוצאות (מכירות, לידים וכו') במינימום הוצאות.
לאורך עשרות שנים נעשה שימוש בקשת רחבה של ערוצי פרסום כדי להשיג את התוצאות הללו, אך רק בשני העשורים האחרונים ובעיקר בשנים האחרונות, יש נטייה ברורה להעדיף את המדיה הדיגיטלית על פני כל ערוץ פרסום אחר, בעיקר אלו של המדיה הישנה (עיתונים, רדיו, שלטי חוצות וכו') – הסיבה לכך היא היתרונות השיווקיים שיש למדיה הדיגיטלית על פני כל מדיה אחרת.
מהם היתרונות של שיווק במדיה דיגיטלית?
שיווק דיגיטלי לעסקים נהנה מיתרונות רבים על פני כל חלופה אפשרית וכדאי להבין כמה אפשר לחסוך בהוצאות ובמקביל להגדיל את ההכנסות כאשר נוקטים באסטרטגיית שיווק דיגיטלי, בעיקר ברשתות חברתיות.
יתרונות של שיווק דיגיטלי לעסקים:
- קהל יעד מוגדר – בניגוד לפלטפורמות אחרות, בהם הפרסום הוא רחב בד"כ, כזה שמגיע לכל הקהל שיצפה בו היכן שפורסם, הרי שבמדיה דיגיטלית ניתן למקד במדויק את קהל היעד שמעוניינים בו. דוגמא לכך היא קמפיין של עגלות לתינוקות לדוגמא. שלט חוצות שיציג את המוצר יהיה חשוף לכל מי שיעבור בכביש מול אותו השלט, לאו דווקא אימהות לתינוקות. העלויות של הפרסום יהיו גבוהות אך קהל היעד שייחשף לפרסום הזה יהיה קטן מאוד. שיווק בפייסבוק יוכל למקד את קהל היעד רק בנשים, בגילאים צעירים יחסית (18-45 נניח) שהתעניינו לאחרונה במוצרים לתינוקות, חנויות של תינוקות וכן הלאה. אפשר להוסיף אליהם את כל מי שנישאו בשנה האחרונה וסביר שיהיו בהריון בזמן הקרוב. תקציב הפרסום כולו ילך לקהל היעד הכי רלוונטי עבור העסק המפרסם ובתקציב קטן יחסית חושפים את הפרסום רק עבורן. אפשר למקדם כמובן את הפרסום גם לאזור ספציפי כמו גוש דן, הרצליה בלבד וכדומה.
- שליטה בתקציב בזמן אמת – תקציב הפרסום שלכם ברשתות חברתיות הוא בשליטה מלאה שלכם. שיווק באינסטגרם או פייסבוק מאפשר לכם להגדיר תקציב פרסום שמתאים להיקף קהל היעד שלכם בלי להוציא כספים מיותרים. כמו כן כאשר הפרסום אפקטיבי ויעיל אפשר להגדיל את התקציב והחשיפה בלחיצת כפתור ואילו קמפיין שהתוצאות שלו נמוכות עבורכם אפשר לעצור על המקום ולהתחיל קמפיין חדש עם הגדרות מעט שונות כדי לשפר את הביצועים ולא להוציא כספים לשווא.
- ניטור ובקרה – כהמשך ישיר לסעיף הקודם נציין שהכל תחת בקרה ונתונים סטטיסטיים בזמן אמת בקמפיין שיווק דיגיטלי. אפשר לדעת מי נחשפו לפרסום, מי הגיבו אליו וכמה המרות הגיעו בזכותו. המידע הזה רב ערך ומאפשר לשפר את הפרסום כל הזמן כדי למטב את התוצאות יותר ויותר בכל פעם מחדש.
לסיכום, שיווק דיגיטלי לעסקים מעניק יתרונות רבים עבור כל בעל עסק, קטן כגדול, וחשוב לעשות בטכניקות אלה שימוש נכון על מנת להגיע ללקוחות חדשים ולהגדיל את המכירות והרווחיות של כל עסק.
המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Viral Marketing אשר מעניקה שירותי שיווק דיגיטלי לעסקים בפריסה ארצית.