מנוע החיפוש גוגל מבוסס על כמה עשרות אלמנטים שונים שמאפשרים לו לקבוע את הדירוג של כל דף באינטרנט בהתאם למילה או ביטוי חיפוש כלשהו. יש שני אלמנטים חשובים ביותר שמאז ומעולם היו בעלי השפעה רבה על תוצאות הקידום – תוכן מקורי ואיכותי בדף המקודם ובניית מערך קישורים גדול ו/או איכותי שיוביל לאותו הדף. על השאלה איך משיגים קישורים טובים לאתר חדש ננסה לענות כעת.
אתרים וותיקים או של מותגים ידועים פחות מתאמצים בחיפוש אחר קישורים חדשים לאתר שלהם. יש לא מעט בלוגרים שיכתבו עליהם ויש לא מעט כאלו שישתפו את המוצרים שלהם בערוצים שונים שיובילו גולשים חדשים לאותו האתר.
עבור מי שבנו אתר אינטרנט חדש ו/או הם עסק קטן שמחפש להתמקם גבוה ככל שניתן במנוע החיפוש גוגל כיד למשוך מבקרים חדשים, המשימה מורכבת הרבה יותר.
איך מקדמים אתר חדש במנוע החיפוש גוגל?
גוגל הוא עדיין מנוע החיפוש המרכזי ומעל 80 אחוז מהחיפושים אחר בעלי עסקים, ארגונים או מסעדות מבוצעים דרכו. על כן חשוב מאוד להופיע בו בתוצאות הראשונות של ביטויי חיפוש רלוונטיים.
הדירוגים של גוגל מתעדכנים כל הזמן ונשענים על כמה עשרות אלמנטים שונים שעוזרים לאלגוריתם שלו לקבוע את המיקום של כל דף אינטרנט ביחס לביטוי או מילת חיפוש כלשהם. שני האלמנטים המרכזיים מאז ומעולם הם תוכן מקורי ואיכותי ומערך של קישורים שיובילו אל אותו הדף.
סביר להניח שאתם דואגים לתוכן של האתר בעת הבנייה שלו אבל ספק אם אתם יודעים איך לבנות מערך קישורים איכותי וגדול מספיק כדי שהאתר יקודם כמו שאתם רוצים.
איך בונים מערך קישורים לקידום אתר חדש?
נתחיל בכך שאתם תמיד יכולים לשכור שירותי חברת קידום אתרים מקצועית ולקבל שירות בניית קישורים לאתר כחלק מחבילת השירותים שהם מספקים. אבל אם אתם רוצים לחסוך את "המתווך" או לעשות זאת בכוחות עצמכם, אז יש כמה דרכים להשיג קישורים לאתר חדש.
5 דרכים למצוא קישורים טובים לאתר חדש:
- משפחה וחברים – נתחיל מהחיבור הכי קל לכאורה. אתם צריכים לפנות לחברים וקרובים שלכם ולבקש שיכתבו ברשת החברתית שלהם או באתר שיש להם על האתר החדש שלכם ולפרגן לו. כמובן שהם יוסיפו קישור לאתר שלכם בסוף הפרגון.
- בלוגים – כן, יש לא מעט בלוגרים גם היום והם אפילו מחולקים לפי נישות שונות ברוב המקרים. תכינו רשימה של בלוגים בתחום העיסוק שלכם (נדל"ן, בריאות, משפטים וכו') ותפנו אליהם. בקשו להתארח אצלם לראיון או לשלוח להם תוכן מעניין\רלוונטי עבורם. התמורה תהיה קישור "תודה" שיוביל לאתר שלכם.
- פורומים וקבוצות – תשתתפו בפורומים או קבוצות ברשתות חברתיות בעלי קשר לתחום העיסוק שלכם. אל תפציצו קישורים לאתר שלכם כדי שלא יזרקו אתכם מאותם מקומות, אבל כן תשתפו קישור מדי פעם ותזמינו את הגולשים לבקר אצלכם באתר לקבל מידע נוסף שמעניין אותם או לקרוא כתבה חדשה שלכם.
- מקומונים ברשת – יש לא מעט מקומונים ברשת האינטרנט ואתם צריכים לפנות אל אלו שרלוונטיים עבורכם ולהציע להם לפרסם אייטם או כתבה שלכם בתמורה לקישור בסוף הכתבה. אפשרות נוספת היא פרסום כתבות יח"צ במקומון שלהם בתמורה לקישור. אופציה אחרת היא כמובן להציע קניית קישורים מהם בלי קשר לתוכן שתמסרו להם.
- קניית קישורים – את הפתרון הכי מהיר עבורכם שמרנו לסוף. היום מי שרוצים להתקדם מהר בתוצאות החיפוש פשוט משקיעים את כספם סביב קניית קישורים באתרי נישה. הקישורים הללו חוסכים את התהליכים הארוכים והמורכבים יותר שתיארנו קודם לכן אבל עולים כסף כמובן. אתרי נישה יכולים להיות אתרים מתחום העיסוק שלכם (אתרי בנייה לקבל שיפוצים) או אתרים גדולים יותר כמו אלו של ישראל היום או וואלה שיש להם מדורים מתאימים (נדל"ן או עיצוב הבית לדוגמא). ניתן לקנות היום קישורים החל מ 150 ₪ ועד 5000 ₪. תלוי כמובן באתר ממנו אתם קונים.
כל האפשרויות מומלצות ותבחרו את מה שהכי מתאים עבורכם ומה שאתם חושבים שיהיה יעיל ומהיר מספיק לקידום שלכם.